مرکز شماره 3 آبادان از سال 1374 در پارک قدس افتتاح گردید و تا کنون فعالیتهای خود را در کارگاههای فرهنگی ، هنری و ادبی ادامه داده است .

در حا ل حاضراین مجموعه دارای  15992  جلد کتاب با مساحتی بالغ بر 760 مترمربع و دارای 2 سالن مطالعه و4 اتاق مخصوص برگزاری کارگاه و 1 سالن

اجتماعات می باشد .

  • ارائه خدمات :

اجرای فعالیتهای فرهنگی – هنری ویژه گروههای سنی 4 تا 18 سال با انجام فعالیتهای حقیقی و مجازی برای اعضا و برگزاری کارگاههای تخصصی و فعالیتهای فرهنگی – هنری و ادبی می باشد .

  • بخش های مرکز :

سالن ورودی، سالن مطالعه کودک ، سالن مطالعه نوجوان ، سالن اجتماعات ، 4 اتاق ویژه برگزاری کارگاهها .

  • امکانات کارگاهی : یک کارگاه هنری
  • خدمات فراگبر : ندارد
  • روز و ساعت فعالیت :

مرکز یک شیفت و از ساعت 8 الی 14 فعالیت می کند . روزهای زوج ویژه دختران وروزهای فرد ویژه پسران می باشد .

  • پرسنل :

1 نفر خدمات ، 1 نفر مسئول مرکز ، 2 نیروی فرهنگی ، 1 نیروی هنری .

  • شرایط عضویت :

پرداخت شهریه 12000 تومان در مرکز حقیقی .

نشانی : آبادان – ایستگاه 4 – پارک قدس – نبش بهار 21 – کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان .   (  تلفن : 53330012  )

مسئول مرکز : مرضیه ململی نوترکی

 

 

اخبار مرکز:

 

 

  • 1399/12/29 - 20:29
  • تعداد بازدید: 5840
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری یازدهمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان صبا اهواز در فضای مجازی

یازدهمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان صبا مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کلان‌شهر اهواز به‌صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، یازدهمین نشست مجازی انجمن نویسندگان نوجوان صبا با موضوع نقد و بررسی آثار داستانی نوجوانان و با حضور عباس قدیر محسنی نویسنده کودک و نوجوان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، کارشناس و مربیان واحد آفرینش‌های ادبی کانون استان و اعضای مراکز کانون شهرستان اهواز، در صفحه مجازی این انجمن تشکیل شد.

قدیر محسنی در این نشست گفت: نوجوانان باید بامطالعه و تمرین، وجه تمایز میان قالب‌های داستان، خاطره و گزارش را فراگرفته و توجه کنند که برای داستان شدن یک اثر ادبی عناصری مانند پیرنگ، گره‌افکنی، روابط علت و معلولی و ساختار نیاز است.

او با اشاره به این‌که بهتر است در قدم‌های اول داستان‌نویسی از خاطره‌های خود و اطرافیان بهره بگیریم، افزود: می‌توانیم متن یک خاطره را فراتر برده و با استفاده از تخیل به داستان برسانیم.

قدیر محسنی در بخش دیگری از سخنان خود به مبحث زبان در داستان پرداخت و بیان کرد: زبان در داستان نباید شاعرانه باشد بلکه به‌سادگی و با صراحت، شفافیت و روشنی حق مطلب را ادا کرده و از تشبیه و استعاره که حالت شاعرانگی به متن می‌دهند به دور باشد.

 او تأکید کرد: استفاده از زبان عامیانه فقط در گفت‌وگوها جایز است و زبان داستان نباید محاوره و شکسته باشد.

نویسنده‌ی کتاب "کرمالویی "، در ادامه، خصوصیات یک داستان مینیمال را برشمرد و توضیح داد: مینیمال شاخه‌ای از داستان کوتاه است که پایان‌بندی‌های کوبنده، متفاوت و غیرقابل ‌پیش‌بینی دارد.

وی در ادامه گفت: یک نویسنده‌ی تیزهوش باید ماجراها و اتفاقات را از منظری متفاوت ببیند و در واقع تفاوت نگاه و دوری از کلیشه برای نویسنده شدن بسیار مهم است.

این نویسنده و منتقد، در پاسخ پرسش یکی از اعضا به شرح نکاتی پیرامون چگونگی ایجاد طنز در داستان پرداخت و افزود: اصل، نوشتن داستان خوب است. بهره بردن از تضادها، بزرگنمایی در طرح و پیرنگ باعث ایجاد طنز می‌شود.

بر اساس این گزارش، فاطمه نصیری راسفندی، پرند علیدادی، ستایش سرکهکی و سوفیا رضایی، از جمله اعضای نوجوان کانون خوزستان بودند که به اشتراک‌گذاری و خوانش داستان‌های خویش در این نشست پرداختند.

این رویداد ادبی با سرپرستی فاطمه رشیدی و با نقد و بررسی کامل و دقیق آثار اعضا و معرفی منابع معتبر داستان‌نویسی توسط میهمان برنامه، به کار خود پایان داد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت